Hello Friday

Imorse blev det träning och efteråt åkte vi och skulle fixa ett NIE-nummer till mig (spanskt idnummer så jag kan få sjukförsäkring om det nu skulle va så att olyckan är framme och jag kanske snubblar på löpbandet, haha) Men lättare sagt än gjort i krångliga Spanien. Dokument landet. Vi måste ju styrka att vi är gifta, inga problem, så vi fick skickat ett brev hem till oss från Skatteverket där det står klart och tydligt att vi är gifta. Men det dokumentet gällde inte. Nix! Måste ha ett annat dokument som intygar att vi är gifta och INTE skilda. Men hallå?! Då kanske det borde stått på Skatteverkets papper som vi hade med oss. Summan av kardemumman blev att vi inte kunde fixa nåt idag, utan vi fick bara vända på klacken efter drygt 2 timmars väntan.
Vet inte varför,men jag är inte ens irriterad. Är så van vid detta nu så det är sjukt. När man väl tror att man har alla papper visar det sig att det inte räcker eller är fel papper. Spanien!
 
Men skitsamma för knepig byråkrati (eller vad man ska kalla det) idag är det fredag och invigning av mina nya Mango-byxor! Så sköna!
Och ikväll blir det räkor och vin i casa Kappelin!